Dieta na przytycie pozwala w skuteczny i zdrowy dla organizmu sposób zwiększyć masę ciała. Ten rodzaj żywienia dedykowany jest osobom uprawiającym sport i chcącym zbudować tkankę mięśniową, borykającym się z niedowagą, czy ektomorfikom (osobom posiadającym bardzo szybką przemianę materii). Dieta na przytycie nie powinna generować poczucia przepełnienia i przejedzenia. Warto więc zdecydować się na współpracę z profesjonalnym dietetykiem, który w indywidualny sposób rozpisze zdrową dietę na przytycie.

 

Dieta na przytycie – jadłospis

Proces przybierania na wadze rozpoczyna się wtedy, kiedy regularnie dostarczamy organizmowi większą ilość kalorii, niż wynosi nasze zero kaloryczne. Zero kaloryczne to wartość, którą można wyliczyć w oparciu o takie czynniki, jak wzrost, wiek, płeć, waga oraz stopień aktywności fizycznej. Dostarczając organizmowi dokładnie tyle, ile wynosi nasze zero kaloryczne, zapewniamy stały poziom wagi. Chcąc zbudować masę mięśniową, należy powoli i skrupulatnie podnosić ilość spożywanych kalorii w ciągu dnia. Aby mieć pewność, że proces ten przebiega w sposób bezpieczny dla naszego organizmu.

Co spożywać na diecie pomagającej przybrać na masie? Należy zadbać o składniki odżywcze, mikroelementy oraz witaminy – niezbędna będzie więc obecność warzyw i owoców. W diecie warto zadbać o odpowiednią ilość białka oraz węglowodanów, to one będą decydowały o zwiększonej masie ciała. Do jadłospisu można włączyć: jaja, tłuszcze roślinne, kasze, ryż, mięso oraz ryby. Warto pamiętać, że ilość dostarczanej do organizmu energii powinna być stopniowo zwiększana, tylko wtedy zachowamy zdrowie i dobre samopoczucie.

 

Jak powinna wyglądać zdrowa dieta na przytycie?

Skuteczna dieta na przytycie powinna dostarczać organizmu wszystkich, niezbędnych składników odżywczych. Aby zdrowo i rozsądnie przybrać na wadze, należy zadbać o różnorodność i pełnowartościowość posiłków. Dieta na przytycie powinna być nie tylko zdrowa i skuteczna, ale także smaczna. Racjonalna ilość cukru w postaci deserów nie jest niczym złym, warto pamiętać jednak, aby był on dostarczany do organizmu w małych ilościach. Zajadanie się niezdrowymi przekąskami z pewnością doprowadzi do wzrostu wagi ciała, czy będzie to jednak zdrowe dla naszego organizmu? Zapewne wiedzieć, że zdecydowanie nie. Zbilansowana dieta to podstawa do przybrania wagi.