Picie samych herbat ziołowych czy soków nie nawodni dostatecznie organizmu tak, jak to czyni woda. Efektem jej niedoboru w organizmie jest nie zawsze pragnienie, za to często zmęczenie, suchość skóry, choroby czy dolegliwości jak bóle głowy, mięśni, zgaga, zaparcia, bóle stawów, nadciśnienie tętnicze, nadwyżka kilogramów i inne.

Dlaczego tak się dzieje? Bo wszystkie procesy jakie zachodzą w organizmie są zaburzone właśnie z braku dostatecznej ilości wypijanej wody.

Poznaj 10 sposobów które pomogą Ci zwiększyć ilość wypijanej wody!

SPOSÓB 1

Wypisz cele wody – nie ma nic bardziej motywującego niż uświadomienie sobie celu, który można osiągnąć dzięki jej konsumpcji, np. zgrabna sylwetka, utrata tkanki tłuszczowej, piękna i jędrna skóra, pozbycie się bólu głowy, obrzęków, zaparć i innych.

SPOSÓB 2

Stwórz własny smak – jeżeli nie przepadasz za smakiem wody, stwórz własny! Z dodatkiem cytryny odkwasza i oczyszcza organizm. Listki mięty czy inne owoce także uatrakcyjnią jej smak.

SPOSÓB 3

Miej wodę zawsze przy sobie – korzystaj z każdej okazji, aby się jej napić, np. podczas robienia zakupów, stojąc w kolejce, ulicznym korku.

SPOSÓB 4

Wybierz najlepsze dla siebie naczynie – często świadomość wypicia 1,5l butelki lub więcej – skutecznie zniechęca. Porcjowanie wskazanej ilości wody na szklanki lub picie z bidonu czy małej buteleczki, z uwagi na szybsze opróżnianie naczynia, bardziej zachęca i motywuje.

SPOSÓB 5

W miejscu, w którym spędzasz najwięcej czasu, postaw butelkę lub dzbanek wody – popijaj wodę bezwiednie wykonując inne czynności.

SPOSÓB 6

Telefoniczne przypominajki i aplikacje dla zapominalskich i zabieganych – świetnie sprawdzają się telefoniczne przypomnienia o wypiciu wody czy aplikacje.

SPOSÓB 7

Stwórz własny habit tracker z celem picia wody – odhaczaj dni, w których wypijesz przynajmniej minimalną ilość wody dla twojego organizmu.

SPOSÓB 8

Tuż po opróżnieniu naczynia, napełnij je ponownie – kiedy wypijesz szklankę, bidon, lub małą buteleczkę wody, uzupełnij natychmiast.

SPOSÓB 9

Wybierz odpowiednią wodę dla siebie – źródlana, mineralna, stołowa, czy z kranu, różnią się od siebie smakiem. Te wysoko zmineralizowane czy lekko gazowane są bardziej wyraziste. Więc jeśli nie masz przeciwskazań, a inne nie smakują – zacznij od takich.

SPOSÓB 10

W naczyniu, w którym pijesz wodę nakreśl punktami godziny, do których ma być wypita odpowiednia ilość wody.

 

Picie wody a odchudzanie

Pamiętaj, że picie wody w odpowiedniej ilości sprzyja utracie wagi. Jej picie zmniejsza ilość przyjmowanych kalorii, jeżeli zastępujesz nią inne napoje. Pomaga również stłumić apetyt przed posiłkami, pełni rolę „zapełniacza” żołądka.

Jednak, jeżeli oczekujesz znacznej utraty wagi samo picie wody nie wystarczy – może pomóc, ale to nie jedyna rzecz, którą musisz zrobić, aby schudnąć. Co jeszcze powinieneś zrobić? Wszelkich wskazówek udzielą Ci eksperci Programu Królów!

Wystarczy, że wypełnisz ten formularz, a ekspert Programu Królów skontaktuje się z Tobą w ciągu 48 godzin. Do zobaczenia w Programie!