Dlaczego nie mogę schudnąć? Bo właściwe odchudzanie to nie tylko dieta odchudzająca, to naprawdę trudna sztuka. Same chęci to za mało. Potrzebna jest silna wola, konsekwencja i upór. Przyda się też rzetelna wiedza dotycząca racjonalnego żywienia. Podpowiadamy, czego unikać, a czego warto spróbować.

Oto lista 12 błędów najczęściej popełnianych w czasie odchudzania:

  1. Odchudzanie jest mało efektywne, jeśli za mało się ruszasz – człowiek, który się nie rusza ma mniejsze zapotrzebowanie energetyczne niż aktywny.
  2. Waga stoi w miejscu, bo jadasz zbyt rzadko – każdy kolejny posiłek stymuluje nasz metabolizm do pracy, a zbyt długie przerwy powodują spadek cukru i chęć odrobienia go przy pierwszej okazji.
  3. Nie spodziewaj się cudownych efektów, jeśli cały czas podjadasz – to dodatkowe „puste kalorie”.
  4. Nie możesz rozstać się z tłustym jedzeniem – nie rezygnuj z tłuszczu, ponieważ jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu, ale zamień go na ten zdrowy rybi lub roślinny.
  5. Jeśli odchudzanie ma być efektywne, nie wystarczy, że produkt ma na opakowaniu napisane LIGHT – dokładnie czytaj skład na etykiecie, ponieważ bardzo często obniżona zawartość jednego składnika, np. cukru, powoduje zwiększoną zawartość innego, np. tłuszczu.
  6. Brakuje Ci motywacji do odchudzania – motywacja  jest kluczowym motorem napędowym w procesie odchudzania.
  7. Pijesz za mało – to bardzo częsty błąd podczas odchudzania – picie codziennie minimum 2 litrów wody skuteczniej zredukuje uczucie obrzmienia niż reklamowane w telewizji tabletki na zatrzymywanie wody w organizmie.
  8. Odchudzanie nie przynosi efektów, bo bez przerwy zmieniasz diety – ciągłe zmiany diety powodują na zmianę uczucie euforii i rezygnacji, gdy dopada nas gorszy dzień, a tuż po nim efekt jojo, a dodatkowo powodują rozregulowanie tempa przemiany materii.
  9. Problemy hormonalne mogą być przyczyną nieskutecznego odchudzania – jeżeli podejrzewasz, np. niedoczynność tarczycy udaj się do lekarza, który skieruje Cię na niezbędne badania.
  10. Podczas odchudzania nie rezygnuj z produktów bogatych w błonnik – jest znakomitym wypełniaczem, daje uczucie sytości i korzystnie wpływa na perystaltykę jelit.
  11. Unikanie śniadań to częsty błąd wśród osób podczas odchudzania – śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia, który daje masę energii i zapewnia odpowiedni poziom glukozy we krwi. Nie rezygnuj z nich!
  12. Objadanie się przed snem sprawia, że odchudzanie jest nieskuteczne – podczas snu proces przemiany materii jest spowolniony, dlatego podczas kolacji postaw na produkty białkowe oraz bukiet warzyw.

Łatwo się mówi…

Zrzucenie kilku kilogramów może nie jest jeszcze wielką sztuką. Prawdziwą sztuką jest utrzymanie nowej wagi. A to wiąże się ze zmianą nawyków żywieniowych, a nie chwilowym przejściem na dietę cud.

Czy zamiast testowania kolejnej diety cud, nie lepiej przez 14 tygodni wypracować sobie nowe nawyki żywieniowe i przy okazji zredukować masą ciała?

Dołącz do Programu Królów

Zapraszamy Cię do polubienia naszej strony na Facebooku, gdzie zamieszczamy mnóstwo ciekawych informacji dotyczących diety, zdrowego odżywiania i odchudzania!