Rozwój cywilizacji, którego składową jest produkcja żywności, metod jej sprzedaży, dostępność i wykorzystanie nowych technologii przyczynił się do tego, że jako konsumenci wkładamy coraz mniej wysiłku w zdobycie żywności. Czasy na polowania już dawno przeminęły, a ryzyko, że w piekarni wyprzeda się pieczywo jest praktycznie znikome. Nie musimy już nawet iść pieszo do sklepu, czy jechać samochodem, bo jednym kliknięciem w odpowiedniej aplikacji na smartfonie możemy zamówić posiłek z dostawą do domu, a nawet zakupy na cały tydzień, które dostarczy nam kurier pod drzwi. Nawet zapyta, czy wnieść torby od razu do kuchni. W ten sposób kilka set lub kilka tysięcy kroków, które wykonalibyśmy, żeby zrobić zakupy, zastępujemy 3 kliknięciami palcem, które jako aktywność fizyczna niestety się nie kwalifikują.

Rezygnując ze spaceru na zakupy chcemy oszczędzić czas, żeby odpocząć po całym dniu w pracy. Najczęściej niestety odczuwamy zmęczenie po 8 godzinach siedzenia przy biurku, więc w tej części dnia aktywności fizycznej również brak. Jeżeli nie przygotujemy rano zdrowych posiłków, które zabierzemy ze sobą do pracy, bardzo często szukamy „czegokolwiek” w bliskim zasięgu np. sklepie, stołówce lub zamawiamy posiłek przez aplikację z dostawą do biura. Pracy towarzyszy stres, co niektórych skłania do wybierania jedzenia typu fast food, dań ciężkostrawnych bogatych w sól.

Skutkiem siedzącego trybu życia jest pogorszenie pracy narządów wewnętrznych, które w pozycji siedzącej nie są odpowiednio stymulowane. Dodatkowo bardzo częstymi dolegliwościami są też bóle pleców, obręczy barkowych, a także żylaki. Odczuwając pogorszone ogólne samopoczucie organizmu mamy mniejszą ochotę na wizytę na siłowni, czy ćwiczenie w domu. Naszą pierwszą myślą jest odpoczynek, po którym wcale nie widzimy poprawy.

Im wcześniej wprowadzimy zmiany w naszym stylu życia, tym więcej nasze zdrowie i ogólne poczucie na tym zyskają! Na początku ważne jest przeanalizowanie naszego planu dnia lub tygodnia i sprawdzenie ile czasu poświęcamy na pracę, dojazdy, czas wolny. Nie każdy może zamienić dojazd samochodem do biura na spacer ze względu na dystans, ale są inne zmiany które można wprowadzić np. Przygotowywanie w domu zdrowych posiłków, czy poświęcenie części czasu wolnego na sport wykonywany indywidualnie lub grupowo. Może nasi znajomi też mają ochotę wyjść na siłownię, rower, rolki, czy spacer do parku? Nie tylko wprowadzimy aktywność fizyczną do naszego kalendarza, ale także czas spędzany ze znajomymi lub członkami rodziny. Jeżeli chcielibyście mieć pewność, że zarówno analiza Waszego stylu życia jak i plan działania są najbardziej korzystne dla Waszego zdrowia polecamy skorzystać z opieki Eksperckiej Programu Królów. Dzięki temu będziecie mieć pewność, że zarówno aktywność fizyczna, czas jej wykonywania, a także plan żywieniowy są dostosowane do Waszych potrzeb.

Zrób pierwszy krok i wypełnij ankietę  👉 DOŁĄCZ