10 sposobów, jak jeść i nie przytyć w święta wielkanocne

Wielkanoc to czas, kiedy rzucamy się w wir gotowania, świątecznych smakołyków i klasycznego „nie jedz, bo to na święta” i „jedz, bo się zepsuje”. Pewnie większość osób już planuje detox lub odchudzanie po świętach, a my mamy dla Was zdrową alternatywę, czyli kilka sprytnych rad, jak przejść przez święta bez zmian nawadze.

Sprawdź, jak nie przytyć w święta wielkanocne!

  1. Jedz małe porcje – jak tradycja nakazuje wypada spróbować wszystkich potraw znajdujących się na stole, ale pamiętaj by nakładać je w małych porcjach. Dodatkowo polecamy najpierw nałożyć sobie wszystko na co mamy ochotę na talerze, a dopiero potem jeść i nie brać dokładek. To właśnie nakładanie po jednej potrawie i potem próbowanie kolejnych sprawia, że tracimy rachubę, ile już zjedliśmy.
  2. Zaplanuj gotowanie – w tym roku znowu święta będą wyjątkowe, bo spędzane w małym rodzinnym gronie. Zaplanujcie, ile porcji potraw chcecie przygotować i kto jest za co odpowiedzialny. Dzięki temu nie tylko przygotujecie tyle jedzenia, ile potrzeba, ale też każdy spędzi mniej czasu w kuchni i będzie się bardziej cieszyć odpoczynkiem i świąteczną atmosferą.
  3. Dużo pij – pamiętaj o piciu minimum 2 litrów wody dziennie. Woda to doskonały zapełniacz żołądka. Polecamy wypić szklankę wody 15-20 min przed śniadaniem wielkanocnym – dzięki temu zjesz mniej.
  4. Bądź aktywny – nie spędzaj świąt wyłącznie na kanapie! Polecamy po śniadaniu lub obiedzie wyjść chociaż na krótki spacer z bliskimi. Dzięki temu twój układ pokarmowy będzie efektywniej trawił i przyśpieszysz przemianę materii.
  5. Świąteczne śniadanie – są klasyki, których nie może zabraknąć na świątecznym stole, ale postaw też na świeże warzywa i wiosenne kiełki. Dzięki temu zachowasz równowagę i dostarczysz odpowiednią ilość błonnika pokarmowego.
  6. Uważaj na sałatki – im więcej warzyw tym lepiej, ponieważ są niskokaloryczne i bogate w składniki odżywcze. Zwracaj uwagę na kaloryczne dodatki, takie jak sosy, dressingi, majonez. Tradycyjny rodzinny przepis to prawdziwy skarb, ale może warto znaleźć na przykład fit zamiennik do kalorycznego sosu sałatkowego?
  7. Klasyczny żurek – jeżeli to akurat ty gotujesz żurek wybierz chudą kiełbasę, którą włóż do zimnej wody, a następnie gotuj dłużej tak, aby wytopić jak najwięcej tłuszczu. Gdy ostygnie włóż wywar do lodówki. Tłuszcz zbierze się na powierzchni i dzięki temu będziesz mógł go łatwo zebrać. Do tak „odchudzonego” wywaru dodaj chudą śmietanę.
  8. Chude mięso – jeżeli masz w planach podanie mięsa do obiadu, polecamy wybrać chudą polędwicę, schab, kurczaka lub indyka, a do tego gotowane lub surowe warzywa.
  9. Zioła – Wielkanoc to bogactwo ziół i przypraw! Dodając świeże lub suszone zioła do potraw nie tylko wzmocnisz smak, ale też przyśpieszysz przemianę materii. Wielkanocne zioła to: kminek, cząber, gorczyca, rozmaryn, jałowiec, estragon.
  10. Świąteczne słodkości – co to za święta bez tradycyjnych słodkości! Nie rezygnuj z nich, ale przygotuj wersje fit, np. zamieniając mąkę i budyń w babce wielkanocnej na Shake waniliowy Juice Plus+. W ten sam sposób możesz przygotować sernik z owocami i spodem ze zblendowanych batonów czekoladowych lub owocowych Juice Plus+.

Życzymy zdrowych Świąt!