Postanowiłeś zadbać o figurę i wreszcie pozbyć się zbędnych kilogramów, ale sam nie wiesz, od czego zacząć? Dieta czy ćwiczenia? To odwieczne pytanie, które zadają sobie wszyscy, którzy pragną schudnąć. Jak jest więc odpowiedź ?

Wszystko zależy od spektakularności efektu, jaki chcesz osiągnąć, ale specjaliści są tu raczej jednomyślni. Jeśli chcesz naprawdę zadbać o ciało i zatrzymać efekt odchudzania na długo, musisz połączyć zdrową dietę z aktywnością fizyczną. Jeśli skupisz się na samej diecie, ograniczając jedynie dostawy energii, spowolnisz metabolizm i będziesz chudnąć wolniej. Ćwiczenia zaś przyspieszają metabolizm, co zapewnia szybszą utratę zbędnych kilogramów. Jeśli natomiast skupisz się tylko na ćwiczeniach…będziesz spalać na bieżąco, a rezerwy tłuszczu pozostaną nietknięte. Pamiętaj, że skuteczne gubienie kilogramów musi chwilę potrwać. Nie daj się skusić modnym dietom cud, bo one zwykle działają, ale… efekt jest chwilowy i kilogramy szybko wracają. Poza tym, każda dieta polegająca na całkowitej eliminacji jednej z grup produktów np. węglowodanów, może negatywnie wpłynąć na Twoje zdrowie.

Czy istnieje złoty środek na tą zagwozdkę ?

DIETA
Zacznij od zmian w diecie – najpierw zastanów się jak wygląda Twoje obecne odżywianie. Jesz nieregularnie? Dbasz o jakość posiłków? Lubisz podjadać ? Zacznij od porządku w Twoim jadłospisie. Nie dopuszczaj do pojawienia się głodu, bo ten powoduje, że zjadamy więcej i mamy ochotę na niezdrowe pokarmy. Starannie wybieraj produkty, których używasz w kuchni. Czytaj etykiety. Tutaj możesz przeczytać o Naszym autorskim Programie Królów, który nie tylko odchudza, ale co najważniejsze, uczy jak na stałe wprowadzić do swojego życia zdrowe nawyki żywieniowe.

AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA
Podobnie jak w przypadku diety, zaczynaj powoli. Jeśli do tej pory mało się ruszałeś, spróbuj stopniowo zmieniać swoje przyzwyczajenia. Zamiast korzystać z windy, zawsze wchodź i schodź schodami, jeżeli możesz wybrać rower zamiast samochodu – wybierz rower, wysiądź kilka przystanków wcześniej i do pracy, przejdź się np. na pieszo. Co najmniej 2 razy w tygodniu wybierz się na dłuższy spacer. Po zjedzeniu zamiast drzemki podlej kwiatki lub pozmywaj naczynia. Dzięki tym małym czynnością pobudzone zostaną Twoje procesy przemiany materii. Jeżeli chcesz wejść w profesjonalne treningi, poszukaj swojej ulubionej czynności i na początek dobrego trenera personalnego. Niektóre aktywności mogą być dla Ciebie zbyt obciążające, tym bardziej na początku. Dlatego musisz znaleźć aktywność fizyczną dopasowaną do Ciebie, tym bardziej, że wybór masz ogromny 😉

Zapamiętaj to równanie:
Świadome Odżywianie + Aktywność Fizyczna + Klarowny Umysł = Styl Życia o niewyczerpanym potencjale.