Co pić na przeziębienie?

Co pić na przeziębienie? Zobacz, jak łatwo i smakowicie wspierać odporność pijąc codziennie rano napój na przeziębienie wg naszego przepisu!

JESIENNA LEMONIADA – przepis

Jesień, a zwłaszcza ta późna, to czas, kiedy słońce i temperatura na zewnątrz nie zawsze nas rozpieszczają. Dlatego nasz organizm potrzebuje wsparcia w walce z infekcjami. Warto wspierać naszą odporność na przykład pijąc codziennie rano taką jesienną lemoniadę! To doskonały napój na przeziębienie!

Przepis na 1 szklankę:

  • sok z 1 cytryny
  • 1/2 łyżeczki mielonego imbiru lub starty 1cm świeżego korzenia
  • 1/3 łyżeczki mielonego kardamonu
  • 1 łyżeczka miodu
  • 1/2 łyżeczki mielonej kurkumy

Napój na przeziębienie. Dlaczego jeszcze warto pić taką lemoniadę z rana?

  • przyprawy pobudzają nasz układ pokarmowy i przyśpieszają metabolizm
  • cytryna jest bogatym źródłem witaminy C
  • imbir ma działanie przeciwzapalne, przeciwbakteryjne, przeciwwirusowe i jest ważnym elementem podczas leczenia infekcji
  • kardamon to sprawdzony sposób na przeziębienia, odchudzanie, a także bóle brzucha i zaparcia
  • miód obniża ciśnienie tętnicze krwi i hamuje procesy miażdżycowe

Polecamy pić taką jesienną lemoniadę codziennie przed śniadaniem. Co Wy na to?

Zadbaj o siebie w okresie jesienno-zimowym! Zbuduj swoją odporność z Programem Królów. Skontaktuj się z nami >>>

Odporność organizmu to nasza naturalna bariera przed infekcjami. Budujemy ją nie w jeden dzień czy tydzień, ale systematycznymi zdrowymi nawykami. Powinniśmy dbać o naszą odporność cały rok, ale jesienią jesteśmy szczególnie narażeni na różnego rodzaju infekcje i osłabienie.

Zatem jak wzmocnić odporność długofalowo?

PRZEDE WSZYSTKIM:

  1. Zdrowe odżywianie – w okresie jesienno-zimowym, szczególnie warto zadbać o odpowiednio zbilansowaną dietę. Pamiętaj o 3 prostych zasadach: spożywaj produkty bogate w witaminę C, a także rozgrzewający miód – produkt bogaty w witaminy, mikroelementy i białka enzymatyczne oraz zupy – gorący posiłek, który rozgrzewa organizm od środka.
  2. Regularne ćwiczenia – każdy z nas wie, jak ważna jest aktywność fizyczna w zakresie zdrowia. Według badań naukowych, w zakresie wzmacniania odporności, najlepiej sprawdza się wysiłek o umiarkowanej intensywności
  3. Suplementacja – niedobór witamin i pierwiastków sprzyja infekcjom i sprawia, że przechodzimy je gorzej.
  4. Odpowiednia długość snu – długie jesienno-zimowe wieczory przedłużają się niekiedy na tyle, że przestajemy sypiać wystarczająco długo. Okazuje się, że aspekt snu jest niezwykle ważny w zakresie odporności naszego organizmu.
  5. Ograniczenie stresu – wysokie stężenie hormonów wydzielanych podczas stresu we krwi, prowadzi do aktywacji stanu zapalnego – jeśli ten stan będzie się utrzymywał przez wiele tygodni, to nasz organizm będzie zbyt osłabiony, aby z pełnymi siłami zareagować w przypadku walki z drobnoustrojem.

Zapraszamy Cię do polubienia naszej strony na Facebooku, gdzie zamieszczamy mnóstwo ciekawych informacji na temat zdrowego odżywiania i skutecznego odchudzania.

Zaobserwuj nas na: