Czy zdrowe jedzenie musi być nudne? Czyli … sposoby na urozmaicenie diety.

Zdrowa dieta nie musi składać się z samych jogurtów naturalnych, sałatek, kanapek i zup warzywnych czy klasycznego sportowego zestawu kurczak z ryżem. Posiłek ma spełniać dwie funkcje: dostarczyć nam wartości odżywczych, ale też sprawiać przyjemność wizualną i smakową. Bardzo często diety rozpisywane są na tydzień, posiłki się powtarzają i przez małą różnorodność ciężko ich restrykcyjnie przestrzegać. Co więcej, po ich zakończeniu szukamy produktów, które nie były w niej zawarte i wracamy do punktu wyjścia. Zdrowe odżywianie, nie musi być nudne i może być smaczne!

Poznaj sposoby na urozmaicenie diety!

Wystarczy przestrzegać podstawowych zasad:

Przyprawy

Nie musimy trzymać się tylko soli i pieprzu, mając do wyboru całą gamę ziół, oliwy z bazylią, chili, z pestek dyni, majeranek, suszone pomidory czy czosnek niedźwiedzi. Wypróbujcie nie tylko suszone zioła, ale także świeże, np. oregano, tymianek czy szałwię. Z pewnością poczujecie ich zapach w całej kuchni!

Warzywa

Każde ma inny zestaw witamin, minerałów, a także innych składników odżywczych. Dostarczają cenny błonnik, który usprawnia pracę układu pokarmowego i pomaga utrzymać szczupłą sylwetkę. Jedząc różnorodne warzywa dostarczamy naszemu organizmowi wszystkich niezbędnych składników, które poprawiają jego ogólną kondycję i zapewniają wysoką odporność w zetknięciu z chorobami.

Różnorodne źródła węglowodanów

Tak samo jak warzywa, węglowodany takie jak ziemniaki, makaron, ryż, kasze dostarczają do organizmu wielu składników odżywczych oraz błonnik. Jedzenie codziennie makaronu lub ziemniaków w tej samej postaci może być monotonne. Każdy z tych dodatków można przygotować na kilka sposobów i codziennie cieszyć się nową kombinacją smaków. Przykładowo, z ziemniaków możemy zrobić purée, placki, upiec je ze skórką w całości, w plasterkach lub klasycznie ugotować.

Zdrowe słodycze

Najczęściej założeniem diety redukującej masę ciała jest wyeliminowanie słodyczy. Gdy raz na jakiś czas mamy ochotę na ciasto czy jakikolwiek deser przygotujmy go sami! Na pewno domowa wersja będzie mniej kaloryczna i zdrowsza od sklepowego zamiennika.

Im bardziej różnorodne jedzenie tym lepiej!

Nie bójmy się nowych kombinacji i nowych produktów. Każde z nich jest źródłem innego zestawu substancji odżywczych. Wybierając różnorodne produkty zagwarantujemy naszemu organizmowi zbilansowaną dietę i zaspokoimy jego wszystkie potrzeby w witaminy i minerały.

Dodatkowym wartościowym aspektem jest to, że zwiększamy swoją wiedzę na temat gotowania i różnych, czasami bardziej wyszukanych składników oraz uczymy się ich używać w kuchni. Jeżeli mamy swój ulubiony zestaw, np. ziemniaki, kotlet mielony i surówka możemy potraktować go jako bazę i na podstawie praktycznie tych samych składników przygotować coś innego. Może to być purée z ziemniaków lub groszku, zamiast jednego kotleta mielonego z mięsa wieprzowego użyć mielonej wołowiny czy indyka i dodać posiekaną świeżą bazylię lub miętę i zrobić małe kotleciki. Mamy nieskończoną ilość kombinacji do wykorzystania, a ogranicza nas wyłącznie nasza wyobraźnia.

Zdrowa zamiana!

Jesteśmy tym, co jemy, dlatego warto własną metamorfozę rozpocząć od talerza! Zamieniamy klasyczne zestawy na kreatywne i przede wszystkim smaczne fit posiłki. Przykładowo możemy zastąpić klasyczny kotlet panierowany z surówką i ziemniakami piersią z indyka zapieczoną z pomidorkami cherry, ziołami, odrobiną bułki tartej i parmezanu.

Jeżeli jesteś zainteresowany zdrowym odżywianiem i poznaniem sposobów na urozmaicenie codziennej diety skontaktuj się z nami! Eksperci Programu Królów doradzą Ci, jak jeść smacznie i zdrowo!

Zapraszamy Cię do polubienia naszej strony na Facebooku, gdzie zamieszczamy mnóstwo ciekawych informacji na temat zdrowego odżywiania i skutecznego odchudzania.

Zaobserwuj nas na: