Zielone warzywa są łatwo dostępnym źródłem witaminy C oraz magnezu. Usprawniają pracę układu pokarmowego, niwelują uczucie głodu, a do tego są niskokaloryczne i oczyszczające dla organizmu. To ważne składniki zarówno zbilansowanej diety, jak i planu redukcji masy ciała. Pomogą zapełnić w łatwy i szybki sposób Twój dietetyczny talerz.

Zielone warzywa – właściwości

BROKUŁY zawierają dużo witaminy C, a także mają wiele właściwości prozdrowotnych takich jak likwidowanie komórek nowotworowych w ich wczesnym stadium rozwoju, zapobieganie powstawaniu wrzodów i udrażnianie naczyń krwionośnych.

SAŁATA to źródło luteiny, zeaksantyny, silnych przeciwutleniaczy, które zapewniają ochronę przez zwyrodnieniem plamki żółtej. Salata dostarcza witamin z grupy, kwas foliowy, witamin E i C, potasu, żelaza, magnezu i kwasów organicznych. Wzmacnia układ nerwowy, poprawia trawienie i odkwasza organizm.

SZPINAK dedykowany jest dla osób cierpiących na anemię oraz narażonych na rozwój miażdżycy. Szpinak skutecznie redukuje poziom cholesterolu, ma działanie przeciwnowotworowe, a także wspomaga rozwój układu nerwowego u płodu. dlatego jest zalecany w diecie kobiet ciężarnych.

BAZYLIA posiada bardzo niski indeks glikemiczny i jest bogatym źródłem witaminy K. Dostarcza również witaminy A, C, mangan, miedź, żelazo, wapń i magnez. Zawiera flawonoidy, które chronią organizm na poziomie komórkowym, a także właściwości opóźniające procesy starzenia.

GROSZEK dostarcza witamin z grupy B, a także K, E i C. Zielony groszek zmniejsza ryzyko zachorowania na osteoporozę, zawału serca, a także nowotworów. Dodatkowo poprawia kondycję oczu, zwiększa odporność organizmu, w kontakcie z wirusami.

RUKOLA to źródło witamin C, E, K oraz foliantów. Dzięki wysokiej zawartości witaminy K wspiera układ kostny. Jest niskokaloryczna i zawiera dużo błonnika, dlatego korzystnie działa na układ pokarmowy, poprawia perystaltykę i jest idealna na odchudzanie. Dodatkowo ma działania antybakteryjne i zapobiega anemii.

Zielone warzywa – zdrowe przepisy

Dzięki zielonym warzywom ożywisz swoje menu, ponieważ możesz je wykorzystać w wielu potrawach (np. w sałatkach czy koktajlach)! Oto jeden z pomysłów na zielony talerz:

ZIELONA SHAKSHUKA ze szpinakiem

Składniki:

  • 4 jajka
  • ząbek czosnku
  • mała szalotka
  • szklanka groszku
  • zielona papryka
  • garść szpinaku
  • szczypta kuminu
  • sól i pieprz
  • oliwa z oliwek

Przygotowanie:

Rozgrzewamy na patelni oliwę z oliwek i smażymy posiekany czosnek i szalotkę przez około 2 minuty. Dodajemy pozostałe składniki: groszek (może być mrożony), pokrojoną w paski zieloną paprykę, szpinak, a następnie posypujemy kuminem, solą i pieprzem. Smażymy warzywa, aż zmiękną. Wbijamy na zawartość patelni jajka i czekamy, aż usmażą się sadzone.

Smacznego!
Więcej zdrowych, zielonych przepisów znajdziesz w ebooku: 5 zielonych przepisów