Dieta na cerę – co jeść na ładną cerę?

Codzienna dieta ma znaczenie dla zachowania odpowiedniego stanu zdrowia i utrzymania naszej skóry we właściwej kondycji. Istnieją pewne składniki, na które powinny zwrócić szczególną uwagę osoby zmagające się z niedoskonałościami skóry.

Jakich składników odżywczych i mikroelementów potrzebujesz, aby Twoja skóra była zdrowa i piękna? Co powinieneś jeść na ładną cerę?
  • Dieta pełna warzyw – każda z grup warzyw: zielone, żółte, czerwone, niebiesko-purpurowe oraz białe, charakteryzuje się zawartością różnych substancji bioaktywnych cennych dla stanu naszej skóry.
  • Kwasy omega – 3 – są składnikiem błon komórkowych. Kwasy te pomagają w regeneracji skóry, ujędrniają ją, mają właściwości przeciwzapalne.
  • Antyoksydanty (w tym witamina A, C i E) – grupa związków, które mają za zadanie usuwanie wolnych rodników tlenowych, a co za tym idzie zapobieganiu procesom starzenia organizmu, w tym komórek skóry. Organizm wytwarza antyoksydanty endogenne, natomiast z pożywieniem dostarczamy antyoksydantów egzogennych.
  • Witaminy- są bardzo ważne dla dobrej kondycji skóry. Niedobory niektórych z nich powodują jej suchość, bladość. Mogą pojawiać się pękające naczynka, cienie pod oczami oraz łojotok. Oprócz witamin antyoksydacyjnych (A,C,E) ważne są także witaminy z grupy B (w tym kwas foliowy) oraz witamina K.
  • Mikro i makroelementy, podobnie jak witaminy, mają wpływ na wygląd i kondycję naszej skóry- wapń, potas, żelazo krzem, cynk jod.
  • Nawodnienie organizmu ma wpływ na skórę – jeśli w organizmie nie ma ilości wody wystarczającej do tego, aby wszelkie procesy życiowe przebiegały bez zakłóceń, w pierwszej kolejności jest ona zabierana z naskórka, a następnie ze skóry właściwej. Skutki widoczne są dość szybko – skóra wysusza się, jest szorstka, traci elastyczność, słabnie też bariera hamująca odparowywanie wody z naskórka, tzw. płaszcz hydrolipidowy.
A jakie składniki diety mają zły wpływ na skórę?
  • Cukier – szczególnie rafinowany oraz syrop glukozowo-fruktozowy obecny w wielu produktach spożywczych.
  • Żywność przetworzona – typu fast food, słodycze w tym przetwory cukiernicze tj. drożdżówki, słone przekąski, wędliny.
  • Nadmiar soli – obecny w wielu gotowych produktach, przekąskach, a także zbyt duże dosalanie potraw przygotowywanych w domu.
Dieta na cerę – co jeść na ładną cerę? Pamiętaj, dbając o prawidłowe i zdrowe odżywianie, dbasz o piękno i zdrowie Twojej skóry!
Pielęgnacja cery
Poza dietą, pielęgnacja cery rano i wieczorem powinna stać się naszym codziennym nawykiem. Podstawowa pielęgnacja powinna składać się z co najmniej 3 kroków.
  1. Na początek oczyszczanie – i nie chodzi tylko o demakijaż. Prawidłowe oczyszczanie pozwoli na usunięcie brudu, kurzu i nadmiaru sebum z twarzy.
  2. Kolejnym etapem powinno być nawilżenie. Oprócz nawilżania twarzy odpowiednim kremem, pamiętaj o nawilżaniu się od środka – 2 litry wody dziennie zdziałają cuda (pisaliśmy o tym wyżej).
  3. Ostatni etap – krem SPF. Używaj kremu z filtrem cały rok, nawet w dni pochmurne i gdy nie wychodzisz z domu.
Używaj kosmetyków ze sprawdzonych źródeł, których skład jest naturalny i nietestowany na zwierzętach  Promienna cera jest na wyciągnięcie ręki!

Zapraszamy Cię do polubienia naszej strony na Facebooku, gdzie zamieszczamy mnóstwo ciekawych informacji na temat zdrowego odżywiania i skutecznego odchudzania.

Zaobserwuj nas na: