Jedzenie to coś więcej niż dostarczanie pożywienia organizmowi, to sztuka wyboru, jak dziś i jutro się czuje i wyglądam… Przez najbliższy rok będziemy Państwa prowadzić, będziemy mówić i pisać co, jak i kiedy jeść by zachować zdrowie, wzmocnić organizm, odżywić go, zregenerować i uzdrowić. Pełnie zdrowia można uzyskać wyłącznie uzdrawiając jednocześnie ciało, umysł i duszę. Zacznijmy zatem od ciała!

Jesteśmy tym, co jemy i to od nas zależy czy będziemy „pofałdowanym chipsem, pływającym w głębokim tłuszczu, czy świeżą, lekką kolorową sałatką…”. Nasz organizm przez całe życie się regeneruje, ale to my decydujemy jak ta regeneracja będzie przebiegać.

 

Wiosenna dieta – dlaczego warto?

Pewne okresy szczególnie dobrze wpływają na niektóre organy i narządy wewnętrzne, dlatego właśnie wtedy i w sposób szczególny należy o nie zadbać. Niewątpliwie takim okresem jest wiosna, a narządy z tą porą roku związane to wątroba i woreczek żółciowy. Wiosna to okres, w którym energia budzi się do życia, ma ona „kierunek do góry”, dokładnie tak jak soki drzewa, które po zimie z głębokich korzeni kierują się w stronę gałęzi, na których za kilka miesięcy urosną liście, a następnie piękne owoce. By nasze ciało też chciało owocować, należy je oczyścić, wzmocnić i nadać energii odpowiedni kierunek. Będzie nam o tyle łatwiej, że z nadejściem wiosny powinniśmy odczuwać wzrost energii, słońce jest coraz wyżej i dni są coraz dłuższe, a co za tymi idzie, pojawia się większe prawdopodobieństwo, że wprowadzimy w swoim stylu życia jakieś zmiany. Wskazówki jak to zrobić są proste, a realizacja może być bardziej oczywista i przyjemna niż nam się może wydawać.

Kolor związany z tą porą roku to zielony, dlatego też pożywienie, które spożywamy w tym czasie powinno mieć kolor zielony i powinno „wzrastać”. Młode kiełki zbóż, rzeżucha, młoda sałata, ogórki i zioła powinny stanowić główne składniki naszych posiłków. Całkowicie powinniśmy zrezygnować z produktów z dodatkiem mąki szczególnie pieczonej.